2 decembrie 2009

Povestea lui Gabi, pe scurt












Un copil de 8 ani, modest, isteţ, energic, care suferă de extrofie de vezică urinară cu epispadias, ceea ce în termeni concreţi se traduce prin incontinenţă, în cazul lui aceasta fiind totală.

Gabriel a fost operat în Bucureşti şi Cluj, prima oară când avea 6 zile şi apoi aproximativ anual până la vârsta de 6 ani. În total a trecut prin şase operaţii în care doctorii au încercat reconstrucţia colului vezical şi corecţii ale uretrei, rezultatele rămânând însă zero în plan concret.

Copilul foloseşte permanent scutece de unică folosinţă şi, pe lângă faptul că părinţii suportă cu greu costurile acestora, viaţa socială a băiatului este şi poate rămâne sub semnul incontinenţei şi al imposibilităţii întemeierii unei familii.

Străbunica, căci dânsa a fost cea care l-a însoţit pe copil în tot acest timp, a vândut tot ce a avut ca să „plătească operaţiile gratuite” ale copilului în România. Acum nu a rămas decât cu regretul că nu a ştiut de la început unde să caute o altă opinie medicală, nu a ştiut unde să investească pentru Gabriel.
După ce medicii români i-au spus că nu se mai poate face nimic şi nu mai are rost să încerce, dânsa nu a putut să se resemneze şi s-a zbătut pentru obţinerea unei consulaţii în străinătate. Nu a fost deloc uşor, dar a reuşit.
In luna august 2009 au fost în Serbia, pentru o consultatie la Prof. Sava Perovic, medic urolog cu vastă experienţă în reconstrucţii de acest gen.
Răspunsul în urma consultaţiei a fost cel aşteptat: copilul poate fi operat! Medicii l-au asigurat că nu doar problema incontinenţei se poate rezolva, ci şi aceea a posibilitaţii întemeierii unei familii la maturitate.

Străbunica a încercat să obţină banii necesari prin Directia de Sănătate Publică - Ministerul Sănătăţii din Romania, dar birocraţia nu s-a lăsat învinsă. La un pas înainte, era aruncată trei paşi înapoi.
Tanti Cati, însă, a luptat prea mult până acum ca să renunţe.

Aceasta este povestea, spusă pe scurt, a opt ani de frustrări, nădejde şi deznădejde, durere, răbdare, perseverenţă.
Gabriel este aşteptat oricând în Belgrad pentru operaţia ce îi va schimba viaţa.

Conturile în care puteţi contribui la strângerea sumei de 12.000 EURO pentru ca băiatul să poată fi operat în Serbia, sunt următoarele:

RO77 RZBR 0000 0600 1215 5532 - depuneri în RON
RO93 RZBR 0000 0600 1215 5535 - depuneri în EUR


Conturile sunt deschise la RAIFFEISEN BANK, Ag. Fundeni, pe numele străbunicii: CRISTEA ECATERINA

e-mail pentru orice alte detalii: diana.hudubet@gmail.com

7 comentarii:

  1. Am creat blog-ul in incercarea de a ajuta acest copil care nu are si, fara interventie chirurgicala, nu va avea o viata normala.

    L-am cunoscut pe Gabi in vara aceasta (2009) cand strabunica sa incerca sa traduca niste acte medicale pt a obtine consultatia in Serbia.
    Am contactat echipa de medici din Belgrad si au urmat analize de sange, ecografii, radiografii, fotografii, multe traduceri, iar in august i-am insotit pentru consultatie in Belgrad.

    Acolo ni s-a confirmat ca problemele baiatului pot fi rezolvate intr-o singura interventie chirurgicala (care va include cinci proceduri de interventie si reconstructie)... asta dupa ce medicii din Romania i-au spus ca probabil dupa varsta de 14 ani ar mai putea incerca sa o ia de la capat cu operatiile si ca acum nu mai au ce sa-i faca.

    E un copilas slabut, si scutecul de unica folosinta nu se observa prin pantalonul larg... bineinteles ca a invatat sa il schimbe singur, dar cine isi poate inchipui prin ce trece cand trebuie sa faca asta...la scoala, spre exemplu. Si ce va face tanarul de 18 ani?

    Sper sa reusim!

    Diana Hudubet

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ajutam un copil sa-si traiasca propriul vis.

    Cunosc acest caz...de putin timp,insa suficient pentru a intinde o mana de ajutor.Personal nu o cunosc decat pe strabunica micutului,o bunicuta asa cum noi toti avem,cu incredere in dumnezeu si multa speranta ca intr-o zi isi va putea privi nepotelul fericita ca a reusit sa-i rescrie putin destinul.A facut tot ce a putut pentru as implini acest vis, pentru a schimba soarta unui copil fara nici o vina.Am ascultat povestea si mi-am dat seama ca pot ajuta si eu,toti putem ajuta printr-un simplu gest. Astfel, am hotarat impreuna cu colegele mele sa va facem cunoscuta aceasta poveste.Imi doresc sa duc aceasta poveste pana la capat,imi doresc sa ajut acest copil sa-si traiasca propriul vis asa cum noi il traim pe al nostru.Ma gandesc in acelasi timp la faptul ca si eu as putea fi in locul acestui micut,sau un nepotel,cine stie viata nu ne da mereu exact ce ne dorim.Cu siguranta nici el nu a primit ce si-a dorit,insa daca exista o sansa eu sunt dispusa sa-i intind o mana de ajutor. Am foarte mare incredere ca impreuna vom putea face un copil sa zambeasca, sa inceapa o viata noua. Este pentru prima oara cand am ocazia sa ajut un suflet,nu va pot descrie sentimentul insa va pot spune ca sunt mandra de mine,mandra ca-mi pot spune ca am creat ceva in viata asta,ca mi-am ajutat semenii.

    Va multumesc din suflet ca a-ti ascultat povestea noastra si mai ales ca ne ajutati sa indeplinim visul acestui micut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va intrebati, probabil, de ce in povestea baiatului apare doar personajul "strabunica".

    Parintii lui Gabi sunt oameni simpli, nu stiu ca se pot implica, si nu stiu cum sa se implice.

    Primul lucru pe care l-a facut mama sa (cand medicii au spus ca nu se mai poate face nimic si copilul va ramane asa) a fost sa se otraveasca... au internat-o si acum e bine.

    Tanti Cati, insa, e o femeie puternica. A umblat mult, a stat in fata multor usi, a cheltuit toti banii pe care ii obtinuse vanzandu-si pamanatul pe care il avea si a continuat sa se zbata sa gaseasca un fir.
    Si l-a gasit...sper sa ajungem in Belgrad..

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca doriti sa vorbiti direct cu tanti Cati, o puteti suna: 0734.286.968

    Atentie: dansa nu avea tel mobil. I-am cumparat o cartela si am pus-o pe un mobil mai vechi pe care il aveam.
    De aceea, sper sa treceti cu vederea eventualele stangacii din partea dansei in ce priveste folosirea aparatului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Au trecut doar 3 zile de cand am creat acest blog si am imprastiat povestea printre cunoscuti si marturisesc ca timpii de raspuns si implicarea unor persoane sunt mult peste asteptarile noastre.
    Multumim din suflet tuturor celor care au contribuit financiar sau prin raspandirea mesajului. Ambele forme de implicare sunt de ajutor in aceeasi masura.
    O sa va tinem la curent.

    RăspundețiȘtergere
  7. Vad ca de ceva vreme nu s-au mai postat mesaje si sper sa fie din cauza faptului ca problema s-a rezolvat. As dori insa sa intreb, intrucat sunt un tanar de 21 de ani care de asemenea si din pacate sufar de aceeasi problema ca si micutul Gabi, care a fost rezultatul operatiei, daca aceasta a avut loc. Daca ar fi posibil sa discutam in mod privat pe adresa mea de email (catalincernat89@yahoo.com) deoarece as fi interesat in aflarea mai multor detalii care sper sa ma ajute sa schimb cumva mai in bine viata pe care o duc in prezent. va multumesc anticipat si toate gandurile de bine indreptate catre micutul Gabi!

    RăspundețiȘtergere